כתובת המרפאה

אימייל

info@levyclinics.co.il

טיפול בפיגמנטציה

נשים רבות סובלות מכתמי פיגמנטציה – הופכת כתמים כהים וחוסר אחידות במראה עור הפנים, אשר לאורך השנים קשה יותר ויותר להסתיר באמצעות תכשירי איפור. כתמי פיגמנטציה אינם גזירת גורל, ובאמצעות חדשנות טכנולוגית, חומרים מתקדמים ומגוון אפשרויות ניתן כיום לבצע טיפול בפיגמנטציה ביעילות.

פיגמנטציה בפנים - טיפול - תמונה לפני ואחרי
טיפול בפיגמנטציה בפנים – תמונה לפני ואחרי

מה זה פיגמנטציה?

כאמור, פיגמנטציה גורמת לחוסר אחידות בגוון העור ולהופעת כתמים לא רצויים על גבי הפנים. פיגמנטציה נוטה להופיע ולהחמיר עם התקדמות הגיל, כתוצאה ממספר רב של גורמים:

• פגיעה בפיגמנט המילנין – פיגמנט המילנין הוא פיגמנט המצוי באופן טבעי בעור, ומהווה את שכבת ההגנה עליו מפני קרינה ושינויים. פגיעה בשכבת המילנין או הגברה של הייצור הטבעי שלו, תביא לשחיקת ההגנה האמורה ולהופעת כתמי פיגמנטציה.
  • קרינה – חשיפה ממושכת לקרינת UV תביא לפגיעה בשכבת המילנין, להתייבשות ולאובדן הלחות הטבעית של העור ולהופעת כתמי פיגמנטציה.
  • מחלות – מחלות דלקתיות, מחלות עור, מחלות ויראליות ומחלות הורמונליות עשויות לגרום להתפתחות של תופעת הפיגמנטציה בפנים ובאזורים אחרים בעור.
  • גנטיקה – פיגמנטציה היא תופעה אשר הנטיה אליה היא גנטית ומועברת בתורשה.

סוגי פיגמנטציה

ניכר כי רבות הן הסיבות להופעת כתמי פיגמנטציה על גבי העור, ומדובר בתופעה כמעט בלתי נמנעת.

במטרה להבין האם וכיצד למנוע את התופעה, כמו גם בחינת טיפול הבהרת כתמי פיגמנטציה מתאים, חשוב להבין מהי הסיבה והטריגר להופעת הכתמים. בין סוגי הפיגמנטציה המוכרים:

– פיגמנטציה כתוצאה מחשיפה לקרינה – הפיגמנטציה השכיחה ביותר היא פיגמנטציה הנוצרת כתוצאה מחשיפה ממושכת וארוכת שנים לקרינת השמש, ללא הקפדה על אמצעי הגנה מתאימים: כובע, הצללה, קרם הגנה לפנים בעל מקדם הגנה גבוה. פיגמנטציה כתוצאה מכתמי שמש נפוצה במיוחד, ניתנת לטיפול יעיל יחסית עם הופעתה, אך ללא טיפול מותאם נוטה להחמיר ולהעמיק במהירות.

– פיגמנטציה מלזמה – מהי מלזמה? פיגמנטציה מסוג מלזמה דומה מאוד בהתנהגותה לפיגמנטציה הנוצרת כתוצאה מחשיפה לשמש, אלא שזו נוצרת בעיקרה כתוצאה משינויים הורמונליים, ועל כן מכונה גם פיגמנטיה של היריון. אין כל חובה לשאת היריון כתנאי להופעת פיגמנטציה מלזמה, וזו נוטה להופיע אצל נשים בגיל הפוריות ולהחמיר לאורך השנים. פיגמנטציה מסוג זה שונה מסוגים אחרים של פיגמנטציה וניתנת לזיהוי באמצעות הסימטריות שמאפיינת אותה. ניתן יהיה לזהות כתמים זהים בגודלם, במיקומים שונים של הפנים, באופן סימטרי ובתצורה עגולה ומלאה. מלזמה מושפעת אף היא מקרינה ומחשיפה לשמש, ומצריכה הסתגלות להרגלי הגנה מפני השמש, לצד טיפולי הבהרה התוקפים את הפיגמנט העודף בעור.

– פיגמנטציה פוסט דלקתית – פיגמנטציה פוסט-דלקתית נוצרת כתוצאה מטראומה אותה חווה העור, הן בשל פציעה שכללה פגיעה במרקם העור וחדירה של שכבת האפידרמיס הראשונית, הן בשל מחלות עור שהביאו להיווצרות של דלקת וזיהומים (דוגמת הרפס ומחלות ויראליות בעלות השפעה עורית) והן בשל החלמה מפצעי אקנה עמוקים ודלקתיים. בעוד שמדובר בסוג פיגמנטציה שכמעט ולא ניתן למנוע, טיפול בעור לאחר הדלקת והחשיפה, שמירה על היגיינה מוקפדת ואמצעי הזנת העור, יביאו לטשטוש הכתמים ועד להעלמה מלאה שלהם מקץ מספר חודשים. ניתן למנוע ולעכב את הופעת כתמי הפיגמנטציה הפוסט-דלקתיים, באמצעות אבחון וטיפול מוקדם של בעיית העור הגורמת לפגיעה האמורה, ללא הזנחה ודיחוי שלה.

– פיגמנטציה מעורבת – שילוב בין שניים או יותר מסוגי הפיגמנטציה.

כפי שניתן לראות קיימות סיבות רבות להיווצרות של כתמי פיגמנטציה, אולם המשותף לכולן הוא החמרה של התופעה כתוצאה מגורמים סביבתיים, בראשם חשיפה לשמש ולקרינה. בכל אחד מסוגי הפיגמנטציה והן כטיפול מונע מומלץ לסגל הרגלי הכנה על עור הפנים (ועור הגוף בכלל) מפני חשיפה לשמש ולקרינה אולטרה סגולית.

האם ניתן למנוע פיגמנטציה מבעוד מועד?

בשל ההשפעות הסביבתיות וההתנהגותיות על הופעת כתמי פיגמנטציה, נהוג לחשוב כי ניתן באמצעות התנהלות נכונה והגנה מתאימה להימנע ממנה לחלוטין.

לאחר בחינת סוגי הפיגמנטציה השונים וההיכרות עם הסיבות והמאפיינים, ניתן להסיק כי פיגמנטציה הנוצרת כתוצאה מחשיפה לשמש ניתן לעכב ואף למנוע, בהתנהגות אחראית ומבוקרת לאורך שנים ארוכות בטרם הופעתה, אולם פיגמנטציה הנובעת ממחלות עור (דלקות, הרפס, ורטיגו) או משינויים הורמונליים – לא ניתן למנוע, אם כי להאט, לעכב ולטפל באופן אופטימלי.

אזורים בגוף הנוטים לסבול מפיגמנטציה

אמנם פיגמנטציה פוגעת בעור, המכסה את הגוף כולו, אולם אלמנטים דוגמת חשיפה לשמש, עובי העור, חשיפה לחומרים שונים ומאפיינים אחרים, הופכים אזורים מסוימים לחשופים ופגיעים לפיגמנטציה יותר מאחרים:

עור הפנים – טיפול בפיגמנטציה בפנים הוא בין הפופולריים ביותר, הן בשל החשיפה של הפנים לקרינה ולמזיקים אחרים והן בשל העובדה כי מדובר במפגע אסתטי שלא ניתן להסתיר באמצעות כסות ובגד. אזורי טיפול נפוצים בפנים מתייחסים ל פיגמנטציה במצח, פיגמנטציה בשפם, פיגמנטציה מתחת לעיניים – אזורים חשופים, המטופלים לעתים באמצעות לייזר וטכנולוגיות להסרת שיער ולחידוש העור, מה שעשוי להוות טריגר להתפרצות ולהעמקה של פיגמנטציה.

פיגמנטציה בשפתיים עשויה להיגרם כתוצאה מנסיבות דומות, וניתנת לטיפול באמצעות טיפולי איפור קבוע, המתבססים על הזרקת פיגמנטים מינרליים עשירים המביאים לשינוי צבע השפתיים והדגשתם.

פיגמנטציה בעור נראית לעיתים קרובות גם על כפות הידיים, כאשר פיגמנטציה בידיים נולדת כתוצאה מעור דקיק וחשוף ושימוש בחומרים וכימיקליים הפוגעים בהגנת הפיגמנט הטבעי.

קיימים גם אזורים פחות נפוצים לטיפול אך בעלי נטייה לפיתוח פיגמנטציה בבית השחי, פיגמנטציה ברגליים ואזור המפשעות.

פיגמנטציה בעור - לפני ואחרי
פיגמנטציה בעור – לפני ואחרי

מהו טיפול בפיגמנטציה

טיפולי פיגמנטציה הם שם כולל למגוון טיפולים אשר ייעודם הוא העלמת פיגמנטציה, אולם חשוב לדעת כי במקרים רבים ניתן להשיג הבהרה של הכתמים ושיפור משמעותי, אולם לא הסרת פיגמנטציה – לא את הנטייה והמחלה עצמה ולא את הכתמים לחלוטין.

סיכויי ההצלחה של הטיפול בפיגמנטציה מושפעים מסוג הפיגמנטציה, הטיפול הנבחר והשלב בו החל הטיפול ביחס לשלב בו הופיעה הפיגמנטציה הראשונית.

הטיפולים נשענים על עצירת ייצור והתפשטות של מלנין, הבהרה של הכתמים ו/ו חידוש שכבת העור הפגועה.

איך מתבצע טיפול נגד פיגמנטציה?

מספר טיפולים בולטים בענף האסתטיקה הרפואית כמענה לפיגמנטציה

סוג הטיפולאופן היישוםלמי מתאים הטיפוליעילות
טיפול טבעי בפיגמנטציהלרוב מדובר בטיפול ביתי, לשימוש עצמי, המיושם באמצעות מריחה. התרכובת תכלול רכיבים טבעיים בעלי נטייה להבהרה דוגמת לימון וגזר וחומרם טבעיים לשיקום העור דוגמת שמן לבנדר להעשרה והוספת לחות וחומרים אנטי דלקתיים.למטופלים בעלי פיגמנטציה קלה, בתחילת התהליך, שאינם מעוניינים בהליכי טיפול פולשניים.מוגבלת. החומרים מטפלים בפיגמנט הכהה אולם לא בתופעה שהביאה להתפרצותו. טיפול אשר מחייב שילוב עם טיפול מונע על פי סוג הפיגמנטציה- למניעת התפרצות חוזרת.
טיפול באמצעות קרםטיפול ביתי קוסמטי הנשען על חומרים משקמים ומבהירים, כימיקליים עדינים, ויטמינים ומינרליים. תרכובות הכוללות ריכוז גבוה של ויטמין C עשויות לסייע בהבהרת כתמי פיגמנטציה ובהעשרה של העור והגנה עליו.מתאים לטיפול בכתמי פיגמנטציה קלים וצעירים וכטיפול מונע.סבירה, בהתאם לזמן תחילת הטיפול ביחס לעומק וותק הכתמים. מתאים לטיפול בכתמים שנולדו כתוצאה מקרינה ובכתמי פיגמנטציה אנטי דלקתית-לאחר סיום המחלה הדלקתית שגרמה להם.
טיפול בלייזרטיפול בפיגמנטציה באמצעות לייזר מתבסס על טכנולוגיית הלייזר המביאה לחימום מבוקר וממוקד של הכתמים, תוך שליחת אנרגיה תרמית שמביאה להרס התא הפגוע ולקילוף שלו, ולהתחדשות של תאי העור בתאים חדשים, בריאים ונקיים מכתמים.לבעלי פיגמנטציה חמורה שאינה נעלמת בטיפולים שמרניים וביתיים.יעילות הטיפול גבוהה במיוחד, אולם מחייבת משנה של זהירות, הקפדה על הימנעות מחשיפה לשמש בתקופות הטיפול ומיגון מתאים אחריה. לא מתאים למטופלים בעלי פיגמנטציה מסוג מלזמה או לפיגמנטציה כתוצאה ממחלה קיימת.
פילינגטיפולי פילינג לעור מתבססים על טכניקות שונות לקילוף העור, להסרת שכבות עור פגועות ולחידוש שכבת העור הראשונית.לבעלי פיגמנטציה המצויה בשכבת הדרמיס או האפידרמיס – שתי שכבות העור הראשונות של הפנים, בהתאם לסוג הפילינג הנבחר – שטחי או עמוק.יעילות גבוהה בעבור מטופלים בעלי כתמי פיגמנטציה קלים שאינם עמוקים.
טיפול תרופתיטיפול תרופתי לבליעה הנשען על החדרת חומרים פעילים למערכת הדם מסוג: חומצה טרנאקסמית, חומצה הזלאית, אקסקפרון- חומרים הנלחמים בתופעה ובגורמים שלה ולא במפגע האסתטי לבדו.לבעלי פיגמנטציה מסוג מלזמה או פיגמנטציה כתוצאה ממחלה פעילה אחרת.יעילות גבוהה במיוחד. מצריך לעתים שילוב עם טיפול אסתטי להעלמת כתמי פיגמנטציה. מחייב בליווי רפואי ומרשם רופא.

האם פיגמנטציה מסוכנת?

תופעת הפיגמנטציה בפני עצמה אינה מסוכנת ואינה גורמת לכל הפרעה רפואית או תפקודית. יחד עם זאת חשוב להבין את מקור הפיגמנטציה, שעשויה לנבוע ממחלות בעלות גורמי סיכון, זיהומים ודלקות, וכן לוודא שאין מדובר בשינויי צבע ונגעי עור העשויים להעיד על קרציונומה או מלנומה (סוגים של סרטן העור).

האם ניתן לעבור טיפול במהלך היריון?

בזמן היריון הגוף חווה שינויים הורמונליים, אשר נוטים להתאזן באופן טבעי לאחר הלידה, כאשר שינויים אלו עשויים לגרום להופעה של כתמי פיגמנטציה. ניתן לנסות ולשלוט בתופעה באמצעות טיפול ביתי ושימוש בקרמים וחומרים לשימוש חיצוני בלבד, לטיפול טבעי בפיגמנטציה או באמצעות הזנת העור בוויטמינים ומינרליים.

לא מומלץ לבצע טיפולי לייזר וטיפולי פילינג כימי עמוק במהלך היריון, וכן לא ניתן ליטול תרופות לטיפול בפיגמנטציה. מעבר למגבלה הנוגעת לזהירות והגנה על האישה ההרה והעובר, מדובר גם בטיפולים שאינם נחוצים, שכן כאמור ייתכן והשינויים ההורמונליים לבדם הם הגורם לבעיה והפתרון שלה.

כמה עולה טיפול בפיגמנטציה – מחירים

ריבוי סוגי הפיגמנטציה והטיפולים האפשריים אינו מאפשר לנקוב בסכום אחיד ומדויק לטיפול, וכל ניסיון להערכה יחטא לאמת. ניתן לדרג את עלות הטיפולים על פי סוג הטיפול:

מחיר לטיפול בפיגמנטציה עלפי סוג טיפול:

טיפול ביתי באמצעות חומרי מריחה טבעיים וקרמים לטיפול בפיגמנטציה – עלותם עשויה לעמוד על עשרות שקלים ועד למאות בודדות של שקלים.

טיפולים קוסמטיים, טיפולי פילינג – טיפולי פילינג קוסמטיים המבוצעים על ידי קוסמטיקאית או באמצעות רופא מוסמך יגיעו לכדי: 2000-7000 ₪.

טיפול בלייזר – טיפול בפיגמנטציה באמצעות לייזר וטכנולוגיות חום עשוי לעמוד על טווח מחירים בן: 7000-20,000 ₪. טיפול זה מיושם באמצעות מספר מפגשים טיפוליים. העלות כוללת את כלל הטיפולים הנדרשים.

טיפול תרופתי – הטיפול הזול ביותר, מסובסד על ידי קופות החולים ועומד על עשרות שקלים בלבד. כאמור, לרוב אינו מספק בזכות עצמו ומצריך שילוב עם טיפול אסתטי.

פיגמנטציה היא אמנם תופעה אסתטית ולא מחלה, אולם עשויה לנבוע ממחלה, ובכל מקרה גורמת להפרעה אסתטית ולפגיעה בביטחון העצמי. טיפול שאינו מותאם ואינו מקצועי בפיגמנטציה עשוי להעמיק את הבעיה, להביא לכהות נוספת של הכתמים ואף להיווצרות של כתמים חדשים. במקרה של הופעת כתמי פיגמנטציה מומלץ לפנות לרופא מומחה בתחום האסתטיקה הרפואית ו/או רפואת העור, במטרה לאתר וללמוד את סוג הפיגמנטציה והסיבה להופעתה, וכן לקבל המלצה על טיפול מקצועי ומתאים לטשטוש, העלמה ומניעת היווצרות של כתמים חדשים.

שיחת ווטסאפ

ווטסאפ

972547191678

משרד

נייד

054-7191678

השאירו פרטים והגשימו חלום!